22/04/2017
{Kino.Noc}

Anna Biller

Czarownica Miłości
Viva
Wizyta Inkuba

Spośród zalewu filmów, których jedynym sensem istnienia jest to, że wyglądają jak inne starsze filmy, twórczość Anny Biller wyróżnia się artystycznym autentyzmem oraz mocnym, politycznym przekazem. Jej filmy bezbłędnie kopiują stylistykę kina eksploatacji, giallo oraz wysmakowanego estetycznie kina lat 60. i 70. Pomagają w tym robione własnoręcznie przez reżyserkę elementy scenografii, kostiumy i rekwizyty staranie wyszukane na pchlich targach. Jej twórczość jest jak oszałamiająca w swojej precyzji nostalgiczna kapsuła czasu. Wykorzystując ramy filmowej mizoginii, Anna Biller całkowicie odwraca perspektywę, by z soft porno lat 70. uczynić erotyczno-feministyczne manifesty. Retrospektywa jej filmów była jednym z hitów 16. MFF Nowe Horyzonty.

 

Czarownica miłości [The Love Witch], reż. Anna Biller, USA 2016, 120

Elaine to wiccanka biała czarownica z San Francisco, która pragnie jedynie prawdziwej miłości, ale mężczyźni tracą dla niej głowę (dosłownie). Perfekcyjnie zrealizowany film w stylu horrorów giallo i kina erotycznego, w którym w przeciwieństwie do pierwowzorów piękna bohaterka nie jest udręczoną femme fatalle, ale uzbrojona w magiczną moc miłości bierze odwet na patriarchalnym społeczeństwie.
 

Viva, reż. Anna Biller, USA 2007, 120

Barbie Smith, młoda i naiwna kura domowa (w tej roli sama reżyserka), która całe dnie czeka na zapracowanego męża, postanawia wyzwolić się z tego modelu i trafia w sam środek rewolucji seksualnej.
 

Wizyta Inkuba [A Visit From The Incubus], reż. Anna Biller, USA 2001, 27

W swoim krótkim filmie Anna Biller tym razem bierze się za western, wciąż jednak przewrotnie opowiadając o kobiecej seksualności. Lucy grana przez Annę Biller  młoda, przyzwoita kobieta, jest co noc nawiedzana przed Inkuba demona gwałcącego śpiące kobiety. Lucy ma jednak plan, jak przechytrzyć natręta.
 

Bilety

30 zł

Rezerwacja

online