19/06/2017
pokaz filmów

Przestawianie zwrotnicy wyobraźni 

89 mm od Europy 
Arizona 
Mięso
(Ironica
Człowiek z reklamówką

Uczestnicy
  • dr Karolina Felberg-Sendecka
    • Badaczka literatury nowoczesnej, członkini Zespołu do Badań Literatury i Kultury Późnej Nowoczesności przy Instytucie Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk. Stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Narodowego Centrum Nauki. Autorka książki "Melancholia i ekstaza. Projekt totalny w twórczości Andrzeja Sosnowskiego" (2009), edytorka wielotomowego wydania "Dzienników" Agnieszki Osieckiej. 
  •  
  • dr Łukasz Jasina
    • Historyk i filmoznawca - pracownik Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych.
  •  
  • dr hab. Jadwiga Hučková 
    • Adiunkt w Instytucie Sztuk Audiowizualnych UJ, zajmuje się kinem Europy Środkowej, od 1997 roku pracuje w komisji selekcyjnej Krakowskiego Festiwalu Filmowego.

 

 

Moderacja
  • dr Michał Oleszczyk
    • Krytyk filmowy i tłumacz, jego recenzje pojawiają się w Polsce i w Stanach Zjednoczonych, w periodykach takich jak „Kino”, „Dwutygodnik” i „RogerEbert.com”. Laureat nagrody im. Krzysztofa Mętraka i stypendysta miesięcznika „Polityka”. W latach 2011-2013 programer i rzecznik festiwalu Off Plus Camera, którym zarządzał jako dyrektor artystyczny przy pierwszej edycji w 2008 roku. W latach 2013-2016 dyrektor artystyczny Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Autor książki „Gorycz wygnania: Kino Terence’a Daviesa” i współautor (wraz z Kubą Mikurdą) wywiadu-rzeki z Guyem Maddinem pt. „Kino wykolejone”. Prowadzi bloga „Ostatni fotel po prawej stronie”, który został wybrany Blogiem Roku w kategorii „Kultura” w konkursie Onetu w 2010 roku. Laureat nagrody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii „Krytyka Filmowa”. Członek międzynarodowego stowarzyszenia krytyków filmowych FIPRESCI oraz Koła Piśmienictwa Filmowego przy Stowarzyszeniu Filmowców Polskich. W latach 2012-2015 działacz organizacji Polish Filmmakers NYC, promującej polskie kino w Nowym Jorku. Pracę magisterską na filmoznawstwie obronił w roku 2006 (dotyczyła ona analizy formalnej i tematycznej filmu Terence’a Daviesa „Kres długiego dnia”). Pracę doktorską, poświęconą twórczości krytycznofilmowej Pauline Kael, obronił w roku 2012.
Partner programu filmowego towarzyszącego wystawie „Późna polskość”