17/02/2018
spotkanie

Świętujemy wydanie szóstego numeru magazynu „Obieg”!

  • Mabe Bethônico
    • (Belo Horizonte/Brazylia) jest artystką, badaczką i profesorką na Uniwersytecie Federalnym w Minas Gerais; mieszka w Brazylii i Szwajcarii. Działa w strukturach instytucjonalnych, problematyzując zagadnienia związane z pamięcią. Wyraża swoją refleksję za pomocą filmów dokumentalnych i na poły fikcjonalnych narracji, a także publikacji i wypowiedzi, stworzonych na podstawie archiwów i obrazów pozyskanych w terenie. W 2013 roku zainicjowała powstanie Muzeum Trosk Publicznych (Museum of Public Concerns), którego działalność obejmuje gromadzenie zbiorów, publikacje, spotkania i wystawy. Interesuje ją głównie poddawanie pod dyskusję publiczną społecznych i środowiskowych skutków działalności przemysłu wydobywczego w Minas Gerais. Prezentowała swoją twórczość w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w São Paulo, uczestniczyła w Biennale w São Paulo w 2006 i 2008 roku, wystawiała w Kunstverein Munchen, jest członkinią międzynarodowej grupy artystów i teoretyków World of Matter (www.worldofmatter.net).
  •  
  • Dagmara Wyskiel
    • (Antofagasta/Chile) artystka wizualna, autorka interwencji site-specific, performerka oraz kuratorka aktywna na scenie artystycznej w Chile. Doktor sztuki na Uniwersytecie Sztuk Pięknych w Krakowie. Współzałożycielka Collective SE SALES Mobile Platform of Contemporary Art, dyrektor artystyczna Tygodnia Sztuki Współczesnej SACO w Antofagaście. Była główną redaktorką Triennale Chilijskiego w 2009 r. Prowadziła interwencje site-specific i warsztaty m.in. w Valle de los Meteoritos na pustyni Atakama, obserwatorium astronomicznym ALMA, nad Jeziorem Amargo w regionie Magallanes oraz na chilijskiej części Antarktydy. Przeprowadziła kilka unikalnych działań na solniskach w argentyńskich Andach, w przestrzeniach publicznych Manizales, Medellín i Bogoty w Kolumbii, Castro w Chile czy w Londynie. Prezentowała swoje prace na wystawach w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Meksyku, Urugwaju, Indonezji i Argentynie. W 2016 roku otrzymała Grand Prix na XVII Biennale Azji w Bangladeszu.
  •  
  • Inés R. Artola  
    • Doktor historii sztuki i muzykolożka. Wykłada w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego. Autorka książki A contrapelo, textos de arte no-oficial en Polonia (1960-1989) (Metales Pesados, Chile, 2017) i Formiści, la sintesis de la modernidad (Libargo, Granada, 2015). Jako kuratorka zrealizowała m.in. następujące wystawy: „6,7GB/ <10000km/18days” (CSW Toruń 2018), „Ceci n’est pas un bâtiment” (Łódź 2017), „Brzmienia. Eduardo Chillida” (Wrocław 2016), „Między Systemami” (Malaga, 2016), „Spojrzenia. Sztuka Polska Aktualna” (Kraj Basków, 2015). Jako tłumaczka pracowała przy przygotowaniu katalogów do wystaw „Wojtek Ulrich. New Deal” (BWA Wrocław 2018), „Tadeusz Peiper. Papież Awangardy” (Muzeum Narodowe w Warszawie/Real Academia de Bellas Artes, Madryt, 2015), „Andrzej Wróblewski, recto/verso” (Muzeum Reina Sofía, Madryt 2016). Jako krytyk współpracowała z tytułami: „a*DESK” (Barcelona), „Ritmo” (Madryt), „Exit” (Madryt), „Magenta MAG” (Poznań) i „Szum” (Warszawa). Od 2015 do 2017 r. przygotowała comiesięczne publikacje dla działu artesvisuales.pl Polskiego Instytutu Kultury w Madrycie. Jako dziennikarka przeprowadziła wywiady m.in. z takimi artystami, jak: Alfredo Jaar („Magenta MAG”, Poznań 2014), Joan Foncuberta („Magenta MAG”, Poznań 2014) i Nicolas Grospierre („Exit”, Madryt 2016). Od 2004 roku mieszka i pracuje w Warszawie.
    •  
  • SOUND PERFORMANCE & LIVE ACT

  • Constanza Nuñez Melgar Molinari alias CAO
    • jest peruwiańską kompozytorką muzyki elektronicznej, artystką dźwiękową, didżejką i filozofką. Obecnie mieszka i pracuje w Amsterdamie. Założycielka i redaktorka naczelna magazynu „Cyclops”, poświęconego współczesnej teorii religii i teorii eksperymentalnej (www.cyclopsjournal.net). Jej utwory muzyczne wydało Opal Tapes (Wielka Brytania); występowała na żywo w Europie m.in. w Berghain (Berlin), Rewire Festival (Holandia), Tate Modern (Londyn). Była uczestniczką Red Bull Music Academy 2016 w Montrealu i rezydentką w NTS Radio (Londyn), gdzie prowadziła przez ponad dwa lata audycję Subterranean Odyssey.
  •  
  • 9Djinn
    • jest jednym z muzycznych aliasów interdyscyplinarnej artystki Sandry Mujingi (NO / DRC). 9Djinn to producentka i didżejka, która miksuje własne produkcje elektroniczne z muzyką pop z kontynentu afrykańskiego, taką jak coupé-décalé i afro-trap. Sandra Mujinga prowadzi co dwa tygodnie audycję w Berlin Community Radio. Jej miksy i poprawki można znaleźć na: https://soundcloud.com/sayesorsayno