01/0901/10/2017
wystawa

Epizod 6
Tamam Shud

Solowa wystawa Alexa Cecchetti pod tytułem Tamam Shud ma charakter performatywny.

Alex zaprojektował serię pomieszczeń, z których każde zawiera inne dzieło sztuki aktywizowane w określonym momencie w czasie wystawy. Na przykład pojawi się seria dzieł, które po raz pierwszy ukazały się artyście we śnie, a potem zostały zmaterializowane w trakcie wystawy. Natomiast instalacja Arabeska składa się z poręczy zmodyfikowanych w taki sposób, że kiedy widzowie ich dotkną i dadzą się od początku do końca prowadzić ich krzywiznom, wykonają swego rodzaju taniec.

Znikające malowidła, sztuczna hybrydyzacja kwiatów, pieśń delfinów, sekretna szafka z erotyką, malowane partytury dla orkiestry to tylko niektóre ze wskazówek w procesie tworzenia powieści artystycznej. Te i inne dzieła staną się scenariuszami performansu, tworząc przestrzeń nieporozumienia, która całkowicie zmieni ich pierwotne znaczenie, koncepcję i propozycję. Podobno duch artysty unosi się nad tym zestawem przedmiotów, jakby nie potrafił już rozpoznać własnych dzieł.

 

Nie pamiętam, czy za życia byłem artystą, muzykiem czy ogrodnikiem,
ale śmierć zmusiła mnie, bym był jednym z nich. Z muzyki

pamiętam tylko kolory. Czy gdybym je namalował, orkiestra zagrałaby
to, co niegdyś słyszałem? Jeśli zagram na swoich kościach jak na flecie,
czy wyśpiewają mi sekrety mojej młodości? Jeśli zapylę kwiat ustami,
czy owoce będą miały zapach słów lub pocałunków? Widzicie
powiedziałem do detektywów łatwo cieszyć się rzeczami, które
przemijają i znikają, a najtrudniej zrozumieć, że powracają w zaskakujących
formach.

Dofinansowano ze środków
Partnerzy medialni