28/04/2017
koncert

BDTA

Wilhelm Bras
Urok
Czarny Latawiec
Centralia

  • {Wydawcy}
    • Niezależna scena muzyczna to jedno z najciekawszych zjawisk o charakterze artystycznym, ekonomicznym i kulturowym w polskiej sztuce współczesnej. Niezależne wydawnictwa muzyczne i artyści z nimi związani tworzą odrębne wizje muzycznego eksperymentu oddolnie, w większości bez wsparcia instytucjonalnego. To niezwykle dynamicznie rozwijające się zjawisko jest kontrpropozycją wobec zinstytucjonalizowanej kultury oficjalnej i komercyjnego rynku muzycznego. Projekt {Wydawcy} ma pokazać i rozpowszechnić zjawiska i postawy twórcze odzwierciedlające ewolucję oraz stan polskiej sceny niezależnej. To swoista konfrontacja tradycji i nowoczesności, prezentująca szerokie spektrum muzycznych gatunków, a także praktyk i technik wykonawczych.
  •  
  • O wytwórni BDTA (Oficyna Biedota) 
    • Wytwórnia Oficyna Biedota powstała w roku 2010, aby skoncentrować się przede wszystkim na aktualnej scenie niezależnej działającej w Polsce. W ciągu trzech lat istnienia, w jej katalogu, zbudowanym przede wszystkim wokół nisko nakładowych wydań na CDr oraz kasetach magnetofonowych, pojawili się artyści tacy jak 19 Wiosen, The Kurws, Super Girl Romantic Boys, Krojc, LXMP czy Brzóska de Paulus. We wrześniu 2013 roku, po dwumiesięcznym stanie zawieszenia, label powrócił pod zmodyfikowanym nieco szyldem BDTA oraz zmodyfikowanym polem kuratorskich zainteresowań. Teraz wytwórnia skupiona jest przede wszystkim na muzyce eksperymentalnej, od elektroniki po akustyczny improwizacje. Mając na celu głównie archiwizację i utrwalanie aktualnych zjawisk z polskiej sceny muzycznej, w katalogu BDTA zagościli ugruntowani eksperymentatorzy, tacy jak Gerard Lebik, Bartosz Zaskórski, Wojciech Kucharczyk, Piotr Kurek, Paweł Kulczyński czy Krzysztof Topolski. BDTA jest odpowiedzialna za pierwsze płyty artystów, takich jak Nagrobki, Souvenir de Tanger, John Lake czy kakofoNIKT. Artyści związani z wytwórnią mają swoje koncerty zarówno w kraju, jak i poza granicami, na najważniejszych festiwalach, takich jak: Tauron Nowa Muzyka (PL), Off Festival (PL), Unsound (PL/USA/CA), Primavera (IT), CTM (DE), PHONO (DK), Art Meetings (LT).
  •  
  • Artyści
  • Wilhelm Bras
    • Pod tym pseudonimem kryje się śląski eksperymentator Paweł Kulczyński, postać szeroko znana w kręgach miłośników brzmień ekstremalnych, autor niebanalnych koncertów plenerowych oraz instalacji dźwiękowych, działań performatywnych i dizajnerskich, jest również zapalonym budowniczym nietypowych instrumentów analogowych. Działając jako Wilhelm Bras, przekuwa swe rozmaite doświadczenia w przystępną i zrytmizowaną formę, zachowując jednak charakterystyczny dla siebie pazur i wybujałe, choć surowe brzmienia. Pojawienie się repetytywnych sekwencji uchyla furtkę do organicznego świata sprężystych hałasów, karkołomnych wolt i zgrzytów, zaprzęgniętych do ostrej, często densflorowej jazdy. Glitch zderza się tu z hałasem, techno z funkiem, a wszystko spojone jest niepowtarzalnym brzmieniem rozgrzanego do czerwoności syntezatora analogowego własnej roboty. Kulczyński wydał dwie płyty nakładem zaprzyjaźnionego Mik.Musik!. Nakładem BDTA ukazały się natomiast jego dwa materiały - wydany pod własnym nazwiskiem split z Czarnym Latawcem oraz CD projektu Lautbild".
  • Urok
    • Na muzykę duetu składają się zaklęcia uwite z plam, smoły, sampli oraz fragmentów słuchowisk parapsychologicznych. Każdy utwór stanowi swoiste gusło pomagające uporać się z klątwą rzuconą przez jedną z lichoradek. Urok poprzez wykorzystanie wokalnych sampli, elementów muzyki ambient, vaporwave czy new age w formie rytuałów przesuwa granicę i na nowo definiuje muzykę okultysyczną w post-internetowej erze. Ich debiutancki materiał zatytułowany Nagawor ukazał się za pośrednictwem BDTA/Mozdok w wakacje 2016. Bardzo sporadycznie występują na żywo, występ w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski będzie ich drugim koncertem.
  • Czarny Latawiec
    • Aktywny na polach sztuki dźwięku i krytyki muzycznej, kurator Canti Illuminati Festival i Sceny Dźwiękowej Przeglądu Sztuki Survival. Jako Czarny Latawiec dj i producent dźwiękowy daje wyraz zadumy nad ponadczasowością rytmu Czarnego Lądu i mocą nierównomiernie temperowanych strojeń. Występował na żywo na festiwalach, takich jak Unsound, Tauron Nowa Muzyka, Biedopad czy Energia Dźwięku. Jego nagrania ukazały się nakładem Mik Musik! oraz BDTA.
  • Centralia
    • Solowy projekt Pawła Starca, fotografa i autora współpracującego z BDTA praktycznie od początków istnienia, współtworzącego wraz z Michałem Turowskim duet MAZUT. Centralia eksperymentuje z dźwiękiem z okolic ambientu, techno czy noise, analogowymi i lo-fi zapisami dźwiękowymi i mówionymi samplami. Koncentruje się na audialnych zapisach i interpretacjach przemocy, w jej szerokim rozumieniu. Dotychczas ukazały się jego trzy pełnoprawne materiały - Discipline (2015), Prijedor oraz Schwarze Kanal (2016), jak również kilka splitów i innych wydawnictw.
    •  
  • Bilety
    • 20 zł