Instituent Communitas

wieczory w przestrzeni wystawy Gotong Royong. Rzeczy, które robimy razem

  • ARTISTS at RISK (AR)

    • to nowa instytucja działająca na pograniczu praw człowieka i sztuki. AR wyszukuje prześladowanych artystów sztuk wizualnych, pomaga im w wyjeździe z krajów ich pochodzenia, gości ich w tzw. AR-Safe Haven Residencies oraz organizuje i pomaga w realizacji projektów. Artyści, pisarze, kuratorzy, krytycy oraz uczeni są celem politycznych ataków i prześladowań w dużej części świata. Perpetuum Mobile (PM) założyła Artists at Risk (AR) jako platformę wsparcia dla takich artystów. Obejmuje pomoc w bezpiecznym opuszczeniu kraju pochodzenia i uzyskaniu dokumentów podróżnych, a także pomoc prawną i kierowanie artystów do AR-Safe Havens oraz miejsc pobytu w ramach sieci AR. AR pośredniczy w kontaktach z kilkoma miastami i sieciami zapewniającymi zagrożonym artystom (artists at risk) miejsce do życia i pracy.
    •  
  • Dorian Batycka

    • ( krytyk sztuki i kurator, współpracuje m.in. z Hyperallergic, Selections, Frieze Blog i Nero. Zajmuje się przekrojowymi badaniami obejmującymi praktykę artystyczną, socjologię i geopolitykę. Jako kurator, brał udział w licznych wystawach i projektach międzynarodowych, w tym w: Royal College of Art, Londyn; Bait Muzna for Art Film, Oman oraz Pawilonie Malediwów na 55. Biennale w Wenecji. Od października 2015 r. pracuje jako kurator w Bait Muzna for Art Film (BMAF) nowej instytucji zlokalizowanej w Maskacie, w Omanie. Instytucja zajmuje się eksplorowaniem rozwoju dyskursu we współczesnej sztuce i kinie, ze szczególnym uwzględnieniem świata arabskiego, poprzez zapewnianie dostępu do studiów produkcji filmowej i przestrzeni wystawowej.
  • Jan Moszumanski-Kotwica

    • (ur. 1990 w Krakowie) pracuje z filmem, rzeźbą i dźwiękiem. Studiował sztuki piękne na akademiach w Krakowie, Oslo i Malmö. Interesuje się emocjonalnym krajobrazem systemów ideologicznych oddziałujących na jego życie oraz relatywnością wartości pracy materialnej i niematerialnej. Zajmuje się takimi kwestiami jak ekonomia wzniosłości i jej wyraz w pomnikach, bądź wynalezienie utowarowionego doświadczenia strachu w literaturze grozy, dokonane niemal równocześnie z nadejściem Rewolucji Przemysłowej, czyli pokrewieństwem między mgłą a smogiem. W multisensorycznym Sturm-und-Drunk new not-so-romantic-black-noise-show Death Wind rzuca wyzwanie romantycznemu ujęciu relacji między człowiekiem a naturą. Na przełomie lat 2016 i 2017 pracował jako asystent Bouchry Khalili dla documenta 14 w Atenach. Obecnie pracuje nad filmem poświęconym problematyce rekurencji we współczesnych mechanizmach kształtowania tożsamości VR Porn Must Be Third Person View or the Fun Is Gone: a Bubblecore Essay oraz nad projektem dla Ghetto Biennale w Port-au-Prince, który stanowi przyczynek do odnalezienia modelu duchowości sprawnie funkcjonującego w ramach tak zwanego nowego materializmu. Okazjonalnie przyjmuje alias Jan Moss.
  •  
  • Erkan Özgen

    • jest jednym z artystów, którzy wcześniej pracowali z Artists at Risk w Pawilonie AR w Atenach w 2017 r. Pochodzi z Amed we wschodniej Turcji i wciąż mieszka i tworzy w tym regionie.
24/01/2018
18:00
25/01/2018
19:00