Mute Janusza Orlika
w ramach Polskiej Sieci Tańca
- W stanie ciągłego strachu, niepewności, zagrożenia, potrzeby i wykluczenia... otoczeni przez wydarzenia, którym staramy się nadać jakiś sens i ludzi, z którymi chcemy, ale nie potrafimy się porozumieć... prowokowani fizycznie, emocjonalnie, mentalnie – wyczerpani... w świecie, w którym czyny zdają się mówić głośniej niż słowa, a słowa już nie są słyszane... gdzie nie chcemy widzieć i boimy się patrzeć.
- Recenzje spektaklu
- Juliusz Tyszka, teatralny.pl (16/02/2018)
- „Intensywna obecność sceniczna” – tak się określa w teatrze podstawowy aktorski poziom „jeszcze nie ekspresji” charakteryzujący wybitnych przedstawicieli oraz przedstawicielki tego zawodu i tego powołania. I Orlik to ma! (...) Owo teoretyzowanie, analizowanie i „odmyśliwanie” występu Orlika w poznańskiej Słodowni nie jest jednak aż tak znowu istotne wobec potęgi jego scenicznego istnienia.
- Stanisław Godlewski, „Gazeta Wyborcza” (06/02/2018)
- Przyznam, że nie umiem rozgryźć tego fenomenu, jak można tak skutecznie połączyć delikatność i siłę.
- Stefan Drajewski, „Głos Wielkopolski” (06/02/2018)
- Mute nie jest „przegadany”. Jego twórca i wykonawca krzyczy milczeniem, krzyczy jego ciało. Niemowa zdaje się mówić: jestem samotny, poszukuję sensu, nie rozumiem, chcę być zrozumiały, moje słowa są we mnie...
More
Janusz Orlik
tancerz, choreograf, pedagog tańca. Absolwent warszawskiej szkoły baletowej, studiował w Brucknerkonservatorium Linz (Austria). Podczas studiów rozpoczął pracę w zespole młodych tancerzy x.IDA Dance Co. Od 2002 jest stałym członkiem Vincent Dance Theatre (Wielka Brytania). Autor spektakli Exérèse monobloc, a bliźniego swego jak siebie samego, Live on stage, Święto wiosny, Insight (Nagroda Specjalna Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla Janusza Orlika i Joanny Leśnierowskiej za najlepszą choreografię przyznana w ramach Polskiej Platformy Tańca 2014) oraz Mute. Występował m.in. w spektaklach Ten Men i Happy Nigela Charnocka, będąc jednocześnie asystentem choreografa, (Rooms by the sea) z cyklu ćwiczenia w patrzeniu Joanny Leśnierowskiej, Back to bone Rosalind Crisp, Collective Jumps Isabelle Schad, Shirtology Jérôme Bela. Współpracował przy tworzeniu i wystąpił w Rekonstrukcji Joanny Leśnierowskiej, jak również projektach Yanka Rudzka Projekt: Zaczyn i Yanka Rudzka Projekt: Wielogłos. Poza pracą sceniczną Janusz prowadzi warsztaty choreograficzne w szkołach tańca oraz innych placówkach edukacyjnych w kraju i za granicą.