O cenzurowaniu sztuki w Wielkiej Brytanii
Cenzura w sztuce w Wielkiej Brytanii jest zwykle przeprowadzana w tajemnicy. Działa ona w ten sposób, że nie otrzymują finansowania wartościowe projekty, nie zaś, że wstrzymywane jest finansowanie dla istniejących już programów. Wartościowe przedsięwzięcia i organizacje niszczone są od lat – przy współudziale Ministerstwa Kultury, the Arts Council i the Museums Association. Gdy kanon jest dziesiątkowany, a pieniądze kierowane na promowanie tzw. różnorodności, integracji i ideologicznie pojętej równości, zaniedbuje się sztukę. Doszliśmy już do etapu, w którym artyści opuszczają publiczne instytucje i próbują działać niezależnie. W moim wystąpieniu spróbuję wyjaśnić tę sytuację i wskazać możliwe rozwiązania kryzysu w sztuce. Gość: Alexander Adams
Alexander Adams
brytyjski artysta, pisarz i krytyk. Studiował sztuki piękne i historię sztuki w Goldsmiths College w Londynie. Publikował teksty krytyczne w The Burlington Magazine, The Art Newspaper, Sculpture Journal, The Jackdaw, The British Art Journal, Apollo. Jest autorem książek: „Culture War. Art, Identity Politics and Cultural Entryism” opublikowanej w 2019 roku oraz “Iconoclasm. Identity Politics and the Erasure of History” (2020). Wiersze Adamsa były publikowane w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Jego obrazy i grafiki były wystawiane na całym świecie i znajdują się w zbiorach m.in.: V&A Museum (Londyn), National Museum (Cardiff), Walker Art Gallery (Liverpool).
- Wstęp wolny. Prosimy o zgłaszanie chęci uczestnictwa w seminariach na adres mailowy: dyskusje@u-jazdowski.pl
- Liczba miejsc ograniczona.