18. Ciało/Umysł
Exchange: Change – Time and Dance
Pierwsza tego typu propozycja Fundacji Ciało/Umysł, skierowana do młodych twórców tańca z Polski i z Węgier. Jej celem jest odkrywanie nowych, interesujących choreografów. Dwa festiwalowe wieczory oddano do dyspozycji artystów, którzy zajmują się refleksją nad czasem w tańcu i sztukach performatywnych przekładając to na własną praktykę. Każdego wieczoru, swoje prace będące efektem rezydencji artystycznej, zaprezentuje trójka twórców.
- Aleksandra Bożek-Muszyńska (Polska)
- Performerka, choreografka, tancerka. Od 2015 stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca Grażyny Kulczyk. Współpracuje z Teatrem Tańca Mufmi w Warszawie i Fundacją Appendix.
- Violetta Villas śpiewała, że „przyjdzie na to czas”. Punktem wyjścia do pracy nad projektem jest próba znalezienia odpowiedzi na pytanie: na co przyjdzie czas? Poszukiwania ruchowe poprzedziła praca badawcza oraz wywiad przeprowadzony na grupie kobiet z pokolenia 50+ oraz 30+.
- Performerka, choreografka, tancerka. Od 2015 stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca Grażyny Kulczyk. Współpracuje z Teatrem Tańca Mufmi w Warszawie i Fundacją Appendix.
- Aniela Kokosza (Polska)
- Performerka, choreoterapeutka, absolwentka Uniwersytetu Muzycznego w Poznaniu, stypendystka. Współpracowała ze Sceną Tańca Współczesnego w Poznaniu, od 2008 prowadzi zajęcia taneczne i edukacyjne w Poznaniu.
- Projekt jest próbą uwolnienia się od presji czasu, próbą zaistnienia w przestrzeni równoległej, odnalezienia stanu niezależnego od czasu. Stworzoną strefą komfortu chcę podzielić się z widzami – zamierzam dać im czas. Co z nim zrobią? To już zależy od nich...
- Performerka, choreoterapeutka, absolwentka Uniwersytetu Muzycznego w Poznaniu, stypendystka. Współpracowała ze Sceną Tańca Współczesnego w Poznaniu, od 2008 prowadzi zajęcia taneczne i edukacyjne w Poznaniu.
- Urszula Zerek (Polska)
- Performerka, tancerka, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Interesuje się poszerzaniem możliwości ekspresji ciała i tym, jak taniec spotyka się z innymi środkami wyrazu.
- Założeniem projektu jest pogodzenie, z pozoru tylko, wykluczających się mediów: tańca i fotografii – czasu i jego zatrzymania. Które okaże się silniejsze? Co sobie zaoferują? Jak siebie wykorzystają, co stworzą? Praca w formie duetu performatywnego złożonego z tancerki i fotografa.
- Performerka, tancerka, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Interesuje się poszerzaniem możliwości ekspresji ciała i tym, jak taniec spotyka się z innymi środkami wyrazu.
- Anna Biczók (Węgry)
- Absolwentka Akademii Tańca Współczesnego w Budapeszcie. Skupia się na poszukiwaniu fizycznych form dla niefizycznych obszarów świata wewnętrznego. Jej styl charakteryzuje abstrakcyjność ruchu, teatralizacja i humor
- Zainspirowana twórczością Marcela Prousta poszukam swojego straconego czasu. Rozpoczynając pracę od improwizacji fizycznych spróbuję przywołać dawno zapomniane wspomnienia, zderzając perspektywę autobiograficzną z historycznymi i społecznymi kontekstami czasów mojej młodości.
- Absolwentka Akademii Tańca Współczesnego w Budapeszcie. Skupia się na poszukiwaniu fizycznych form dla niefizycznych obszarów świata wewnętrznego. Jej styl charakteryzuje abstrakcyjność ruchu, teatralizacja i humor
- Luca Dӧmӧtӧr (Węgry)
- Absolwentka Akademii Tańca Współczesnego w Budapeszcie. Tancerka i choreografka. Eksperymentuje z różnymi narzędziami, takimi jak, improwizacja, efekty wizualne, instalacje dźwiękowe na żywo.
- Dwoje tancerzy i muzyk zanurzeni w wibracjach, eksperymentujący z rezonansami dźwiękowym i i ruchowymi. Podstawowym założeniem projektu są poszukiwania prostych, wręcz organicznych układów ruchowych, potencjalnie mogących się powtarzać w nieskończoność, niczym mantra, sugerując refleksję nad nieskończonością w tańcu.
- Absolwentka Akademii Tańca Współczesnego w Budapeszcie. Tancerka i choreografka. Eksperymentuje z różnymi narzędziami, takimi jak, improwizacja, efekty wizualne, instalacje dźwiękowe na żywo.
- Lior Lazarof (Węgry)
- Mieszka na Węgrzech, ale pochodzi z Izraela, gdzie studiowała w The Jerusalem Academy of Music and Dance. Współpracuje z artystami różnych dyscyplin, badając granice pomiędzy ciałem fizycznym, a otaczającą je przestrzenią.
- Performans to przestrzeń społecznej autorefleksji, w tym znaczeniu, że czas na scenie staje się obiektywnym bytem, doświadczanym wspólnie przez performera i widza. W mojej pracy stawiam pytania o naturę międzyludzkich relacji w erze technologii. Czym jest cyfrowy byt i jak mogę zasiedlić przestrzeń, która realnie nie istnieje?
- Mieszka na Węgrzech, ale pochodzi z Izraela, gdzie studiowała w The Jerusalem Academy of Music and Dance. Współpracuje z artystami różnych dyscyplin, badając granice pomiędzy ciałem fizycznym, a otaczającą je przestrzenią.
-
Koncepcja kuratorska
-
Edyta Kozak,
-
Anikó Rácz
-
- Moderatorzy
- Rafał Dziemidok
- Petra Péter