edukacja
Kreatywna szkoła
dla grup zorganizowanych ze szkół ponadpodstawowych
-
Nie bulwersuj się
- Czy sztuka współczesna żywi się skandalem? Skąd tyle kontrowersji wokół prac współczesnych artystów? Co najbardziej bulwersuje publiczność? Czy artyście wszystko wolno? Artyści często w swojej twórczości konfrontują widzów z tematami trudnymi, wstydliwymi, kontrowersyjnymi. Lekcja została opracowana jako przewodnik po różnych formach wypowiedzi artystycznych. Uczniowie dostają szansę poznania i zrozumienia sztuki współczesnej oraz jej skomentowania. Dopełnieniem zajęć jest warsztat w formie żywej dyskusji z wykorzystaniem tekstów krytycznych.
-
Warsztat o warsztacie
- Co jest najważniejsze w dziele sztuki? Jego temat? Jakość? Przesłanie artysty? A co z materiałem, z którego jest wykonane? Warsztat ma na celu przedstawienie zależności między gotowym dziełem sztuki a użytymi do jego realizacji materiałem i techniką. Pobudza do refleksji na temat relacji medium artystycznego z naszymi wrażeniami i odbiorem dzieła. Pozwala poznać materiały i techniki, jakimi posługują się współcześni artyści.
-
-
Język sztuki
- W oparciu o prace prezentowane na aktualnych wystawach w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski uczestnicy warsztatu poznają język, jakim posługuje się sztuka współczesna. Lekcja skłania do własnych refleksji i uczy podstawowych zasad analizy dzieła sztuki.
-
Marmur czy plastik
- Jaka jest definicja kiczu? Czy nadal jest aktualna? Jakie miejsce zajmuje kicz w sztuce współczesnej? Jak kultura popularna wkrada się do sztuki wysokiej i odwrotnie? Do refleksji i dyskusji na temat estetyki kiczu i jego miejsca w sztuce wprowadzi uczniów przegląd barwnych przykładów z historii sztuki najnowszej. W ramach warsztatu uczniowie stworzą kolaże–na pograniczu kiczu, a może... sztuki?
-
Wątek i osnowa
- Czym jest tkanina? Co z niej zostanie, gdy rozłożymy ją na czynniki pierwsze? Towarzyszy nam od stuleci. Jak zmieniała się jej rola na przestrzeni wieków? Na zajęciach nie tylko dowiemy się ciekawych rzeczy o tkaninie, ale spróbujemy również sami ją zrobić.