Esej, found footage i inne hybrydy filmowe
Rozmowa wokół nowego numeru „Kwartalnika Filmowego” oraz pokaz filmu Jean-Luc Godard. Imaginacje
Esej filmowy, film wykorzystujący found footage, film montażowy, fotofilm, wideoesej i inne tego rodzaju hybrydyczne formy audiowizualne zawsze sytuują się na granicy: między dokumentem a fabułą, między kreacją własną a autorstwem innych, między opowiadaniem a autorefleksją. Łączą media, techniki, są nieustannym eksperymentem, wieczną próbą, erupcją wewnętrznej potrzeby tworzenia z jednej, a kinofilskiej pasji z drugiej strony. Takim właśnie nieoczywistym formom poświęcony był ostatni, 104. numer „Kwartalnika Filmowego”. Autorzy tekstów w nich zamieszczonych starali się znaleźć mosty je łączące, określić ich nietrwałą naturę, znaleźć język i kontekst dla ich opisu.
Najnowszy film Jean-Luca Godarda to doskonała odskocznia dla dyskusji o samoświadomości kina, o tym, jak żywi się ono samym sobą, i o tym, co takie hybrydyczne zjawiska mówią o autorstwie filmowym.
W rozmowie przed seansem wezmą udział Paulina Kwiatkowska, Gabriela Sitek, Paulina Haratyk oraz Karolina Kosińska.