27/10/2017
Marie de Brugerolle
Telewizja jako tygiel. Performatywny wykład i pokaz filmów
W jaki sposób telewizja stała się punktem odniesienia dla niektórych artystów, kanwą ich działań i polem doświadczeń artystycznych? Skupiając się na telewizji, jej cechach charakterystycznych i uwarunkowaniach postmedialnych, które widoczne były w poszukiwaniach artystów, takich jak Guy de Cointet, Andy Warhol czy Wolfgang Stoerchle, prześledzimy, w jaki sposób telewizja stała się celem i źródłem inspiracji dla sztuk wizualnych w obszarze rytuału, symbolu i planu zdjęciowego.
- Marie de Brugerolle
- Niezależna kuratorka wystaw, pisarka i profesor na lyońskiej Akademii Sztuk Pięknych (ENSBA). Zorganizowała pierwsze przeglądy retrospektywne dzieł Allena Ruppersberga (1995), Johna Baldessariego (2005) i Larry’ego Bella (2010). Ponownie odkryła sztukę Guya de Cointeta. W 2004 roku była kuratorką jego pierwszej światowej wystawy zatytułowanej Who’s That Guy? w Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Współczesnej (MAMCO) w Genewie, a w 2006 roku wystawy zatytułowanej Making Words With Things w Regionalnym Centrum Sztuki we Francji, gdzie prace Guya de Cointeta zestawiono z dziełami Paula McCarthy’ego, Mike’a Kelleya i Catherine Sullivan. Współpracowała z Dorą Garcią. W 2014 roku współorganizowała wystawę ALL THAT FALLS pokazywaną w Palais de Tokyo w Paryżu. Od 2011 roku Marie de Brugerolle kieruje programem badawczym Post-Performance Future w Akademii Sztuk Pięknych w Lyonie; była także autorką wydarzenia z okazji obchodów czterdziestolecia Centre Pompidou – Le Salon Discret (2017).
Dziś w U–jazdowskim