26/01—05/03/2023
wystawa w Project Roomie
Jagoda Stączek
Kunstkamera. Gabinet osobliwości
- Wystawa Jagody Stączek jest trzecią ekspozycją z cyklu prezentacji młodych twórców {Project Room} 22/23, w ramach którego dostają szansę zrealizowania indywidualnej wystawy w jednej z najważniejszych instytucji sztuki współczesnej w Polsce.
- Cykl w październiku zainaugurowała wystawa Konrada Dobruckiego Warstwy. Następnie oglądaliśmy wystawę Daniela Dąbrowskiego. W edycji 2022/2023 w przestrzeni Project Roomu zobaczymy jeszcze prace Zuzanny Srebrnej, Kolektywu Tarta oraz Agaty Żołądź-Yolik Nal.
- Artyści zostali wybrani spośród kandydatek i kandydatów, którzy odpowiedzieli na ogłoszenie o otwartym naborze. Selekcji dokonało jury w składzie: Krystyna Różańska-Gorgolewska, kuratorka Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski (przewodnicząca); Stanisław Brach, profesor Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie; Rafał Łubowski, profesor Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu oraz Grzegorz Wnęk, profesor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie.
-
Jagoda Stączek
- urodziła się w 1990 roku w Wałbrzychu, gdzie obecnie mieszka. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie, kierunek edukacja artystyczna na Wydziale Malarstwa. Współpracowała m.in. z kwartalnikiem „Newsweek Psychologia”, magazynami „KUKBUK” i „Pismo” oraz „Wysokimi Obcasami”. Jej prace zobaczyć można było w magazynie „K Mag” czy w sieci Hoteli Puro. Uwielbia zabawy znaczeniami, wyciąganie czegoś z jego naturalnego środowiska, zmiany kontekstu, zniszczony, pożółkły papier starych gazet i zielników. Z każdej podróży przywozi stare czasopisma, fragmenty zniszczonych książek i zapomnianych fotografii, z antykwariatów w bocznej uliczce i niedzielnych pchlich targów. Większość kolaży powstaje analogowo. Wszystkie skrawki ma w papierowej formie, a jej ulubione narzędzia to nożyczki i klej. Ale nie broni się również przed kolażem cyfrowym. Jej główną inspiracją jest tradycyjne malarstwo. Barokowe obrazy w wiejskich kościołach, renesansowe portrety, poniemieckie atlasy roślin i anatomii, które, oglądane w dzieciństwie, budziły coś na kształt fascynacji zmieszanej z lękiem. XIX-wieczne papierowe teatrzyki były inspiracją do stworzenia serii ruchomych dioram. Wszystko przełamane dawką makabrycznego humoru, ukrytym żartem bądź podtekstem.
- urodziła się w 1990 roku w Wałbrzychu, gdzie obecnie mieszka. Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie, kierunek edukacja artystyczna na Wydziale Malarstwa. Współpracowała m.in. z kwartalnikiem „Newsweek Psychologia”, magazynami „KUKBUK” i „Pismo” oraz „Wysokimi Obcasami”. Jej prace zobaczyć można było w magazynie „K Mag” czy w sieci Hoteli Puro. Uwielbia zabawy znaczeniami, wyciąganie czegoś z jego naturalnego środowiska, zmiany kontekstu, zniszczony, pożółkły papier starych gazet i zielników. Z każdej podróży przywozi stare czasopisma, fragmenty zniszczonych książek i zapomnianych fotografii, z antykwariatów w bocznej uliczce i niedzielnych pchlich targów. Większość kolaży powstaje analogowo. Wszystkie skrawki ma w papierowej formie, a jej ulubione narzędzia to nożyczki i klej. Ale nie broni się również przed kolażem cyfrowym. Jej główną inspiracją jest tradycyjne malarstwo. Barokowe obrazy w wiejskich kościołach, renesansowe portrety, poniemieckie atlasy roślin i anatomii, które, oglądane w dzieciństwie, budziły coś na kształt fascynacji zmieszanej z lękiem. XIX-wieczne papierowe teatrzyki były inspiracją do stworzenia serii ruchomych dioram. Wszystko przełamane dawką makabrycznego humoru, ukrytym żartem bądź podtekstem.
Wystawa Jagody Stączek w Project Roomie w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski