rezydencja: czerwiec–lipiec 2007

Lynne Chan (USA)

Lynne Chan

Wideo, perfomanse i instalacje Lynne Chan podejmują tematy przynależności i tożsamości grupowej. Głównym narzędziem są tu interwencje oraz udział w konkretnych wydarzeniach. Projekt L.A.U.R.E.L. bada, w jaki sposób rozwijają się lub upadają ruchy społeczne, ideologie i ustroje. Jednocześnie jest on także osobistym eksperymentem dotyczącym „używania i nadużywania” władzy oraz wpływu zbiorowego uczestnictwa na przekraczanie własnych ograniczeń. L.A.U.R.E.L. jest organizacją i kultem opartym na ugrupowaniu politycznym z lat 80. L.A.U.R.E.L. [od ang. Lesbians And Unicorns Resisting Every Limit – Lesbijki I Jednorożce Opierają Się Wszelkim Ograniczeniom] było nieużywaną nazwą stworzoną przez obecnie nieistniejącą już grupę aktywistów z San Francisco. Artystka odtworzyła tę organizację jako osobisty eksperyment, jej wersja L.A.U.R.E.L. oscyluje pomiędzy klubem hobbistycznym, kultem religijnym a podziemnym ugrupowaniem politycznym. Artystkę szczególnie zainteresowała informacja, że pod koniec XVIII wieku warszawski dwór królewski i pałace magnatów były miejscem takich wydarzeń jak bale, których uczestnicy przebierali się za płeć przeciwną. Mając możliwość czerpania inspiracji z warszawskiej kultury i historii, chciałaby zbadać środowisko drag queens i drag kings oraz wziąć aktywny udział w istniejącym w Warszawie amatorskim środowisku sztuk walki.

 

  • Kuratorka
    • Marianna Dobkowska
Pobyt twórczy zrealizowany we współpracy z Art in General (Nowy Jork).