24/03/2018
spotkanie

Myślenie i ruch poprzez sample

Wykład Daniela Blanga Gubbay oraz DJ set przygotowany przez Poly Chain

  • Sampling rozpatrywany jest często w kontekście końcowego utworu, którego jest częścią. Ale czym jest sample sam w sobie? Nie jest to zwyczajnie fragment piosenki ani jedynie pewien przykład; przysługująca mu czasowość różni się od czasowości charakterystycznej dla zwiastuna lub teasera. Tematem niniejszej prezentacji będzie analiza specyfiki sampla oraz oferowanych przez niego możliwości analizowania teraźniejszości. W tym celu postaramy się uchwycić sample w krótkiej chwili, tuż po wydobyciu z utworu, a przed ponownym włączeniem ich w nową kompozycję. Dzięki wykorzystaniu przykładów z dziedzin muzyki i filozofii, sampel zostanie wykorzystany w tym krótkim wystąpieniu jako sampel – nie zapominając o jego historii, świadomie wyrwiemy go z tej perspektywy po to, by umiejscowić go na nieznanym terytorium, gdzie dojść może do narodzin nowego utworu.
  •  
  • Daniel Blanga Gubbay jest badaczem i kuratorem, mieszka w Brukseli. Ukończył Uniwersytet Architektury w Wenecji w tym samym czasie co Giorgio Agamben. Obronił doktorat w dziedzinie kulturoznawstwa, organizowany wspólnie przez uniwersytety w Palermo, Walencji i FU Berlin. Prowadzi badania w zakresie filozofii politycznej sztuki, regularnie wykłada w Bejrucie i uczy na Royal Art Academy w Brukseli, gdzie kieruje Wydziałem Sztuki i Choreografii. Pracuje też jako twórca programów dla Kunstenfestivaldesarts w Brukseli i jest pomysłodawcą Aleppo – platformy oferującej ogólnodostępne bezpłatne programy w zakresie performansu i praktyk dyskursywnych.
Przy wsparciu