Ula Sickle
Wolne gesty
-
Liwia Bargieł
-
tancerka, choreografka, absolwentka Trinity Laban w Londynie. Tańczy i realizuje projekty interdyscyplinarne. W ramach projektu Modular Light Cloud stworzyła performans Glow. Wraz z Martą Mielcarek współtworzyła performans Pozycja początkowa wertykalna. Na zamówienie Festiwalu Warszawska Jesień, razem z Lilianną Krych, przygotowała interpretację partytury graficznej Corneliusa Cardew Treatise – na chór, tancerkę i dyrygentkę. Reżyserka i choreografka spektaklu Iluminacje i Witzelsucht. Jest autorką choreografii do spektakli teatralnych. Od 2012 roku współpracuje z Akademią Teatralną im. Zelwerowicza w Warszawie.
-
-
-
Ewa Dziarnowska
-
urodzona w 1991. Absolwentka Experimental Academy of Dance (2010–2014) i studiów licencjackich na kierunku Dance, Context, Choreography w HZT Berlin (2014–2017, stypendystka programu danceWEB 2015, Tanzquartier Vienna (w latach 2014–2015) oraz Studienstiftung des deutschen Volkes (od 2016). Pracowała jako performerka dla Simone Forti (Dance Constructions 2014), Michikazu Matsune (Picnic with Old Masters 2013), Doris Uhlich (more than naked 2014, Boom Bodies 2016), Tina Sehgala (Kiss 2015), Mårtena Spångberga (The Planet: First Location 2015), Julian Weber (All inclusive 2016), Alistaira Wattsa (L Dance 2017), Lyllie Rouvière (Un peu de romantisme 2017). Jej prace autorskie to m.in. form that accomodates mess (2017), carte rouge (2016), SALON (z Ivanem Ekemarkiem, 2016), all dogs must be muzzled (z Patrikiem Kelemenem, 2015), immediate sketch (2014).
-
-
-
Jan Lorys
-
urodził się w Krakowie. W 2015 roku ukończył Wydział Teatru Tańca w Bytomiu, Krakowskiej AST. Jako tancerz współpracował między innymi z Rebbecą Lazier (There Might Be Others), Józefem Fruckiem (Running Dogman), Radoslavem Piovarcim (projekt MIMO). W Polsce pracował miedzy innymi dla Teatru Tańca i Ruchu Rozbark, Krakowskiego Teatru Tańca (również jako nauczyciel) oraz Ruchomego Kolektywu. Jego ostatni projekt to FRASUNEK Product Of Progressive Un-Working. Pracował również jako magazynier oraz pracownik fabryki. Dużo podróżuje. Oprócz tańczenia lubi jeść lody.
-
-
-
Joseph Funnell
-
(Wielka Brytania) urodzony w 1991. Absolwent studiów licencjackich na kierunku historia sztuki na Oxford University (2009–2012) oraz studiów magisterskich w zakresie konserwatorstwa w Courtauld Institute of Art w Londynie (2012–2013). Joseph zdobywał doświadczenie kuratorskie w Tate Modern w Londynie (2013) i Kohj International Artists’ Association w Nowym Delhi (2014). Potem pracował jako pisarz i badacz sztuki współczesnej w Londynie i Nowym Jorku. Występował w spektaklu Alexa Baczyńskiego-Jenkinsa Us Swerve w Whitechapel Gallery w Londynie (2015), Swiss Institute w Nowym Jorku (2016), Palais de Tokyo w Paryżu (2017) i Les Urbaines w Lozannie (2017). Po występie w performansie Salto (2017) Aleksa Baczyńskiego-Jenkinsa w Kem, Joseph podjął pracę nad kolejnymi projektami Kemu w Warszawie: w Muzeum Sztuki Nowoczesnej i w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski.
-
-
-
Wojciech Grudziński
-
absolwent Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Turczynowicza w Warszawie oraz wydziału tańca współczesnego CODARTS – Rotterdam Dance Academy w Holandii. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Podczas edukacji tanecznej brał udział w przedstawieniach choreografów takich jak m.in. Itamar Serussi, Hans van Manen, Ed Wubbe oraz Jiříi Kylián. Realizował projekty z Jens van Daele’s Burning Bridges (Holandia) oraz CoisCéim Dance Theatre (Irlandia). Współpracował z akademią La Cambre/ Ecole nationale supérieure des arts visuels w Brukseli. Jednocześnie realizuje własne prace choreograficzne. Brał udział w festiwalu Verborgen Stegen Schiedam, prezentując projekt Fresh Flesh, pokazywany również w Hadze (Korzo Theater) i Rotterdamie (De Gouvernestraat) w Holandii. W latach 2016–2017 zrealizował dwie prace solowe SLAVE4YOU dlaciebiedlarodziny oraz PAX.
-
-
-
Karolina Kraczkowska
-
performerka, tancerka, absolwentka Instytutu Lingwistyki Stosowanej UW oraz programu Dance in Performance w Laban Center w Londynie. Członkini zespołu Polskiego Teatru Tańca w latach 2004–2007. Członkini kolektywu Centrum w Ruchu w Warszawie, związana z warszawskim środowiskiem eksperymentujących choreografów: Magdaleną Ptasznik, Alexem Baczyńskim-Jenkins, Renatą Piotrowską, Ramoną Nagabczyńską i Marią Stokłosą. Stypendystka programu DanceWEB 2016. Brała udział w produkcjach m.in. Jasmin Vardimon, Fin Walker, Michaela Keegan-Dolan, Kirstine Kyhl Andersen, Sally Marie, Christopha Winklera, Riccardo Buscariniego, Leili Mcmillan, Janiny Rajakangas, Bena Riepe, Martena Spangberga i Tino Sehgala. W 2016 jako rezydentka Chez Bushwick na Brooklynie prezentowała swoje solo w Centre for Performance Research w Nowym Yorku. W 2017 przygotowała instalacje/performans w Zachęcie w ramach cyklu Lepsza Ja.
-
-
-
Sara Lâm
-
mieszka w Belgii. Studentka na kierunku aktorstwo w Konserwatorium w Antwerpii, na którym obiecujący młodzi artyści uczą się zawodu aktora. Pragnąc poznać nowe formy teatralnej ekspresji, nawiązała kontakt z De Warme Winkel – pionierską grupą teatralną z Amsterdamu. Wraz z nią wzięła udział w sztuce Majakovski/Oktober, która była wystawiana w Belgii i Holandii. Poszukiwania interdyscyplinarnych doświadczeń, które pozwoliłyby jej na rozwijanie umiejętności tanecznych i performatorskich, zaprowadziły ją do Warszawy, gdzie pracuje obecnie.
-
-
-
Ania Nowak
-
artystka działająca na styku sztuk performatywnych i wizualnych. Obecnie zajmuje ją temat miłości jako strategii generowania wiedzy oraz potencjał niuansu i niedomówień w produkcji znaczeń i praktyce ucieleśniania. Jej prace prezentowane były m.in. w Sophiensaele i Akademie der Künste w Berlinie, Nowym Teatrze w Warszawie, Art Stations Foundation w Poznaniu i Arts Santa Mònica w Barcelonie. Ukończyła studia choreograficzne w HZT Berlin. Prowadzi stronę http://technologiesoflove.tumblr.com
-
-
-
Aleksandra Osowicz
-
absolwentka Forum Danca, PEPC Choreographic Creation, Dance Research and Training oraz Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Stypendystka danceWEB 2017. Od wielu lat równolegle rozwija zainteresowania w dziedzinie sztuk wizualnych, tańca i pracy kuratorskiej. Jako performerka współpracowała m.in. z Rodrigiem Garcią, Doris Ulrich, Benem Riepe, Anną Nowicka, Magdą Ptasznik i Renatą Piotrowska-Auffret. Jako choreografka współtworzyła z Weroniką Pelczyńską, Johannesem Volkmann, Thomasem Fourneau, Valentiną Parlato, Emmi Venna, Olegiem Makarovem i Patrikiem KH. Jest współzałożycielką międzynarodowego kolektywu artystycznego THIS TAKES TIME. Jako artystka jest zrzeszona w sieci DEPARTS. Od kilku lat współpracuje z festiwalem Avant Art we Wrocławiu. Fotografka. Jej prace fotograficzne były prezentowane w kraju i zagranicą m.in. podczas Sztuki w Mieście we Wrocławiu, Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca w Lublinie oraz w galerii MD_S we Wrocławiu.
-
-
-
Bożena Wydrowska
-
absolwentka Akademii Fotografii, obecnie studiuje na wydziale Sztuki Mediów warszawskiej ASP. Choreografka i performerka. W swoich pracach odnosi się głównie do kontekstów kulturalno-społecznych, działalność opiera na estetyce post-internetowej oraz queerowej. Od 2012 roku zajmuje się voguingiem. Przygotowywała choreografię vogue do spektaklu Warsaw Calling w reż. T. Szczepanek, Iwona, księżniczka Burgunda w reż. G. Jaremko, produkcji filmowej Serce miłości w reż. Ł. Rondudy oraz dwukrotnie do pokazu mody D00M 3k Army of Lovers. Performowała również w takich galeriach sztuki jak: Różnia, Czułość czy Henryk (Lava Festiwal). Brała udział w Wizualnym SPA (Błękitnym Wieżowiec), 9 edycji festiwalu Grassomania oraz WGW 2017: Fashhhart by LETO. Jest przedstawicielką nowojorskiej organizacji Royal House of Milan, która od 30 lat aktywizuje środowisko ballroomowe oraz szerzy zjawisko voguingu. Jako Bożna Milan prowadzi warsztaty oraz bierze udział w zawodach tanecznych w Polsce i za granicą (Bułgaria, Niemcy, Francja, Czechy, Słowacja). Jest ona także inicjatorką Vogue Mini-Balów w Warszawie (Bal u Bożeny) niezależnego wydarzenia vougingowego z udziałem widowni.
-