12/12/2021
spektakl

Carme(n)love & Intercepted / Przechwycone

Kielecki Teatr Tańca

Carme(n)love to autorska interpretacja opery Carmen Georges Bizeta. Opowieść o prawdziwej femme fatale... Złej, okrutnej, nieszczęśliwej, wolnej... O kobiecie targanej różnymi uczuciami: złością, nienawiścią a jednocześnie miłością i ogromnym pożądaniem. Czy znała Carmen prawdziwą miłość...czy potrafiła kochać? Czy jest postacią zupełnie negatywną?? Każda kobieta ma coś z Carmen. U mnie jest ona kwintesencją kobiecości... Dlaczego źle skończyła?? Być może nie umiała się odnaleźć w otaczającej ją rzeczywistości?? Być może miłość, której tak pragnęła, nie zaspokoiła jej duszy... Najdoskonalej opisuje ten typ kobiety Charles Baudelaire w „Kwiatach Zła”, przedstawiając ją jako demona, ofiarę rzeczywistości, wielki umysł, poszukiwaczkę nieskończoności, istotę pełną krzyków i płaczu...Taka będzie moja Carme(n)love... Carmen żyje w każdej z nas, być może narodzi się na nowo.

Choreografia Intercepted/Przechwycone została zbudowana w oparciu o techniki tańca współczesnego charakterystyczne dla stylu W&M Physical Theatre / Wojciecha Mochnieja.

Spektakl porusza temat spełnienia, samorealizacji, drogi do celu jakim są nasze marzenia, idee, pasje. Jak zachować indywidualność i swoje potrzeby na ścieżce do spełnienia wobec przeciwności losu, presji, oczekiwań, relacji, sytuacji, historii, zbiegów okoliczności, które PRZECHWYTUJĄ nas w drodze do celu kierując na inne tory. Choreograf stawia pytanie: czy Ty jesteś w stanie wytrwać w dążeniu do marzeń i pasji? Czy mimo przeciwności losu wracasz na swoją indywidualną trasę czy też dajesz się przechwycić? Pierwszą inspiracją choreografa był hokej, najszybsza gra zespołowa, i jej nieprzewidywalność po przechwyceniu krążka. Obrazami choreograficznymi przedstawiona jest determinacja postaci, które mają poczucie własnej wartości i nie dają się przechwycić, ale także siła masy, mainstreamu, która wciąga słabsze, niezdecydowane jednostki. Kompozycja choreograficzna pozwoliła zaprezentować koloryt i dualność osobowości. Pokazuje proces wchodzenia w relacje w tłumie, z masą ludzi, z uważnością, by nie utracić siebie, swoich celów, marzeń, idei i pasji - choć trudno, warto wytrwać!

 

Carme(n)love
  •  
  • Choreografia
    • Małgorzata Ziółkowska
    •  
  • Muzyka
    • Rodin Shchedrin
    • Georges Bizet
    • Wadeiko Matsuriza
    • Eric Varzon Morel
    • Soha
  •  
  • Kostiumy
    • Małgorzata Sasak
    • Jolanta Dudek
    • Małgorzata Ziółkowska
    •  
  • Scenografia
    • Jaśmina Parkita
  •  
  • Reżyseria światła
    • Grzegorz Pańtak
    •  
  • Projekcje wideo
    • Grzegorz Kaczmarczyk
  •  
  • Wideo z udziałem
    • Mila Łącka (dziecko)
    • Michał Ośka
    • Alicja Horwath- Maksymow
  •  
Intercepted/Przechwycone
  •  
  • Choreografia
    • Wojciech Mochniej
  •  
  • Muzyka 
    • Wojciech Frycz
  •  
  • Scenografia
    • Maciej Miernik
  •  
  • Światło
    •  Grzegorz Pańtak
  •  
  • Kostiumy
    • Aleksandra Machnik

 

  • Polska Sieć Tańca to pierwsza sformalizowana sieć współpracy instytucji i organizacji wspierających rozwój tańca współczesnego w Polsce. Sieć pobudza cyrkulację i eksploatację rodzimych produkcji oraz wzmacnia wymianę artystyczną. Polska Sieć Tańca organizowana jest przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
    •  
  • Czas trwania
    • 70 minut
  •  
  • Bilety