Playtesting
Playtesting
Co kryje się na granicy ludzkiego umysłu i maszynowej wyobraźni – tam, gdzie rzeczywistość przenika się z fikcją? Playtesting to projekt, który łączy opowieś, formy rozgrywki znane z gier, sztukę i nowoczesne technologie w postaci warsztatów opartych na hipotetycznej narracji.
Uczestnicy tej serii warsztatów zanurzą się w wizję niedalekiej przyszłości. Wcielą się w różne role, co pozwoli im spojrzeć na świat roku 2088 z odmiennych perspektyw. Staną się bohaterami scenariusza, który zmieniać się będzie wraz z podejmowanymi przez nich decyzjami. Wspierać ich będą zaproszeni artyści, pełniący rolę przewodników po tej rzeczywistości.
Playtesting to więcej niż warsztat czy gra – to przestrzeń, w której każdy gest i każda decyzja uczestnika wpływa na rozwój narracji. Połączenie nowoczesnych technologii i narzędzi z praktyką artystyczną doprowadzi do unikalnego doświadczenia, które pozwoli postawić pytania o przyszłość ludzkości i technologii. Czy jesteśmy w stanie pojąć marzenia maszyn? Czy maszyny potrafią nas zrozumieć?
Celem projektu Playtesting jest rozwój myślenia spekulatywnego oraz zwiększenie świadomości technologicznej uczestników, wzmocnienie więzi wspólnotowych poprzez promowanie kolektywnego myślenia, podniesienie kompetencji cyfrowych i ekologicznych uczestników, przygotowanie na przyszłe kryzysy gospodarcze.
Odbiorcami projektu Playtesting są:
– artyści – zainteresowani nowymi technologiami oraz spekulatywnymi metodami twórczymi,
– studenci – szczególnie z kierunków związanych ze sztuką, technologią i projektowaniem,
– pracownicy branży kultury, nauki i technologii – otwarci na współpracę i rozwijanie kompetencji cyfrowych oraz ekologicznych,
– szeroka publiczność – w tym osoby zainteresowane sztuką, nowymi mediami, spekulatywnymi formami narracji oraz interaktywnymi doświadczeniami,
– specjaliści i entuzjaści nowych technologii – zainteresowani integracją sztuki, technologii i innowacyjnych rozwiązań w praktykach twórczych.