(Nie)strawność kamery
Zestaw filmów eksperymentalnych: Breakfast (Table Top Dolly), Jedzenie, Cat Food, Spring Flavor
-
Zapraszamy na pokaz czterech eksperymentalnych filmów w ramach przeglądu Koniec przyjęcia poświęconego związkom kina i jedzenia.
-
-
Breakfast (Table Top Dolly)
-
reż. Michael Snow, Kanada 1976, 15'
-
Jedna jazda kamery, która nie bacząc na nic, niszczy suto zastawiony śniadaniowy stół. Film, nakręcony w 1972, ale zmontowany dopiero cztery lata później, jest swoistą autoparodią i nawiązuje do wcześniejszego filmu Michaela Snowa Wavelength For Those Who Don’t Have the Time.
-
-
-
Jedzenie
-
[Jídlo], reż. Jan Švankmajer, Czechy/Wielka Brytania 1993, 17'
-
Śniadanie, obiad i kolacja z mistrzem surrealistycznej animacji poklatkowej. Powracają tu obsesje Švankmajera – jedzenie, makabra, czarny humor – a film da się czytać jako metaforę każdego pożerającego systemu, zarówno komunizmu, jak i kapitalizmu.
-
-
-
Cat Food
-
reż. Joyce Wieland, Kanada 1967, 14'
-
Mechaniczność projekcji – pożeranie taśmy filmowej rolka po rolce – zostaje tu zestawiona z metodyczną mechanicznością kota zjadającego rybę za rybą.
-
-
-
Spring Flavor
-
reż. Ken Paul Rosenthal, USA 1996, 3'
-
Alchemia i tekstura taśmy filmowej. Zdjęcia promieni słońca przechodzących przez źdźbła trzciny zostały wywołane ręcznie i zakopane w ziemi koło sadzawki, a następnie macerowane w soku z dzikich jagód.
-