Body Against Body
„Sławny duet Jones-Zane opierał się na efekcie kontrastu między tancerzami: Zane był niskim białym mężczyzną, poruszającym się ze wzburzoną energią, Jones – wysokim Murzynem o ruchach pełnych gracji i wrażliwości. Główny duet tancerzy, którzy założyli grupę, stał się niejako ich nieformalnym manifestem – poprzez ukazanie różnych typów ciał, ich kolorów, odmiennej energii, temperamentów, jakości i siły ruchu. Podobne zróżnicowanie cechuje tancerzy ich zespołu. Taniec Jonesa i jego grupy już od początku posiadał szczególne wyróżniki, wyodrębniające go spośród innych zespołów amerykańskiego modern. (...) Ich tańce dotykały więc szerokiego spektrum problemów społecznych, począwszy od rasizmu i seksizmu, przez religie aż na wojnach kończąc. Jones był od zawsze adwokatem jednostki ludzkiej. Człowiek stanowił dla niego wartość nadrzędną, którą należy chronić i szanować. (...) Od początku współpracy Jones’a i Zane’a jako duetu zwracały uwagę ich niezwykły atletyzm i fizyczność, a także elementy autobiograficzne, nieustannie przeplatające się w ich ruchach (tancerze byli partnerami nie tylko w sztuce, ale i w życiu).”
Katarzyna Steńczyk, Bill T. Jones – Choreograf Czarnej Ameryki, kultura enter, styczeń 2009.