spektakl

Henryk, Hamlet, Hospital (H.H.H.)

Po raz kolejny w spektaklu Studium współistnieje kilka rzeczywistości.() Historia Henryka i jego Ukochanej Aliny dziewczyny z tego samego blokowiska na osiedlu H., zaczerpnięta z jakiegoś reportażu, miesza się z wątkami z pamiętników Niżyńskiego, a na to wszystko nakłada się struktura Hamleta. Obok Święta wiosny () pojawiają się odniesienia do współczesności wyczytanej z gazet. Do słów Aliny Ofelii wkradają się fragmenty monologu miłosnego z Łaknąć Sarah Kane, gdzie indziej pobrzmiewają echa tekstów Ciorana. Szpital przemienia się w teatr, który najpierw będąc tylko metodą terapii, zyskuje nagle autonomię, staje się metaforą zastanej rzeczywistości, a odtworzenie epizodów z życia głównego bohatera niebezpiecznie zbliża się do ich realnego powtórzenia. ()  Cała ta () rzeczywistość została () powołana  po to, by na plan pierwszy wydobyć postać głównego bohatera i poprzez niego () zadać pytanie o to, czym jest człowiek i jaka jest jego kondycja ().  Henryk - Hamlet  nie stoi przed dylematem, czy dokonać czynu. On już to zrobił. Zabił ojczyma, który przyczynił się do śmierci jego ojca i który był jednocześnie ojcem tyranem dla ukochanej przez Henryka Aliny. Ale czyn () wymierzony przeciw światu (zamordowany został nie tylko ojciec, mąż ale i nowo wybrany prezydent) Henryka od świata odepchnął, wymusił ucieczkę w szaleństwo. () Henryk Hamlet Hospital może zachwycić. Imponująca jest gra aktorów, perfekcja wykonania (), doskonałe tempo i rytm spektaklu, płynność i swoboda w przechodzeniu od jednej do drugiej sekwencji. Zabrakło w nim jednak odrobiny dystansu, ironii ().  Ewelina Godlewska, W poszukiwaniu tożsamości, Teatr nr 9. 2006.