Adelina Cimochowicz
Utrata. Albo z dziejów długo utrwalanego błędu
Kiedy w małej grupie pojawia się obca osoba, przewidywalna i jasna dotąd sytuacja staje się napięta. Pozorny spokój może zamienić się w konflikt, a codzienne spotkanie w konfrontację. Czy przybyszka zostanie obdarzona akceptacją, czy też wywoła gniew? Nowa praca Adeliny Cimochowicz pokazywana w przestrzeni Project Roomu Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski to trójkanałowa instalacja wideo – zapis inscenizowanej sytuacji na podstawie autorskiego scenariusza. Artystka tworzy w niej studium społecznych interakcji i przygląda się temu, w jaki sposób indywidualne przeżycia kształtują stosunek do innych osób i decydują o miejscu w grupie. Czy wypierane uczucia wpływają na budowane przez nas więzi? W swojej pracy Adelina Cimochowicz jak w soczewce skupia problem codziennych lęków, tłumionych emocji i cieleśnie zapośredniczonej komunikacji między ludźmi.
Project Room to miejsce prezentacji prac młodych polskich artystów. Wszystkie wystawy przygotowywane są specjalnie dla tej przestrzeni i mają charakter premierowy. W tym sezonie zaprezentowana została już instalacja Kornelii Dzikowskiej oraz wystawa Jana Baszaka, a do końca cyklu będzie można zobaczyć jeszcze prace Piotra Brucha, Sebastiana Sebulca i Marka Wodzisławskiego.
Adelina Cimochowicz jest artystką wizualną. W centrum jej zainteresowań stoją graniczne stany emocjonalne i kryzysy nerwowe. W swojej praktyce artystycznej bada przecięcie polityki i zdrowia psychicznego. Ukończyła Architekturę i Urbanistykę na Politechnice Białostockiej oraz Wydział Sztuki Mediów na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Obecnie pracuje w Akademii Sztuk Pięknych w Szczecinie.
Wystawa Utrata. Albo z dziejów długo utrwalanego błędu Adeliny Cimochowicz w Project Roomie Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski. Fot. Maciej Landsberg