16/11/2009-10/01/2010

Working Title. Tytuł roboczy

  • 19/12/2009
  •  
  • 19:00
    • Jesse Aron Green i Joe Moran
      • Choreografia i konceptualizm
        • Green – twórca filmów i instalacji wideo, kurator i teoretyk z Los Angeles – rozpocznie wieczór od prezentacji swoich najnowszych prac. Kontekstem dla nich jest modernistyczna tradycja, w której praktyki choreograficzne służą za konceptualne narzędzie: mapy, partytury, wskazówki, wykresy znaczeń. Prezentacji Greena będzie towarzyszyć wykład i performans Joe Morana, londynskiego choreografa i tancerza, który przedstawi At Once (2009) – wykonanie choreograficznej partytury dla solisty autorstwa Deborah Hay. W ciągu całego wieczoru w Sali im. W. Krukowskiego będzie można oglądać wielkoformatową instalację wideo Greena Ärztliche Zimmergymnastik (2008).
  •  
  • 20:00
    • Rudolf Steiner
      • What what I do do
        • Prezentacja What what I do do to okazja do zapoznania się z najważniejszymi pracami Rudolfa Steinera, w tym z serią Pictures of me, shooting myself into a picture (2007), w której w jednym obrazie wybrzmiewa wiele pytań z jakimi konfrontuje nas medium fotografii. Artysta strzela do wypełnionego kliszą pudełka, tworząc z niego kamerę otworkową. Tworzy swój autoportret w samym akcie oddania strzału: kula służy za przysłonę i migawkę. Steiner pokaże także projekty otwarte, nad którymi pracował podczas swojego pobytu w Warszawie. Wykorzystując media technicznej reprodukcji i topograficzne eksploracje, Steiner pracował m.in. nad filmem o procesie Eichmanna w Jerozolimie i animował kontury RP.
  •  
  • 21:00
    • Dubravka Sekulić
      • Wycieczka przez Europę w okularach Eurowizji
        • Wychodząc z założenia, że kraje Europy łączy więcej niż fatalny gust muzyczny, architektka i badaczka Dubravka Sekulić przedstawi historię powojennej Europy zestawiając ją z kolejnymi odsłonami Eurowizji. Po roku 1945, kraje europejskie skupiły się na rywalizacji na polach nauki i technologii. Jednymi z symboli rozwoju i dobrobytu stały się odbiorniki telewizyjne i „narodowe” protokoły emisji, udowadniające technologiczną wyższość nad resztą Europy. Stworzenie międzynarodowego, ustandaryzowanego modelu emisji udało się dopiero w 1956, wraz z zorganizowaniem przez Europejską Unię Nadawców (European Broadcasting Union) pierwszej edycji Konkursu Piosenki Eurowizji. Wraz z kolejnymi edycjami, technologiczna rywalizacja zmieniała się w kulturową, generując głosy o „zintegrowanej” Europie.
  •  
  • 22:00
    • Nadja Abt i Katharina Marszewski
      • aka Petit Buffet
        • Nadja Abt & Katharina Marszewski prezentują współczesną wersję setu didżejskiego. Nadja i Katharina poznały się zaledwie parę tygodni temu, podczas występu w berlińskim barze Myśliwska. Na zakończenie wieczoru w Laboratorium, zagrają po raz kolejny oraz wykonają spontaniczny, taneczny performance. Nadja i Katharina postulują zerwanie z „nudną i akademicką DJ-ką”. Zamiast tego, nie dbając o techniczny szlif i profesjonalizm, chcą przekonać publiczność do barokowo rozbuchanej muzyki, przy której same mają ochotę się bawić.
Wystawa i rezydencje zrealizowane dzięki wsparciu
Partnerzy w programie Opening Our Closed Shops
16/11/2009-10/01/2010