27/0403/05/2017
performans

Lekcja performansu 
Propozycja

Dana Chmielewska
Ryosuke Imamura
Aleksandra Klimczak
Gabriella Novak
Dominika Olchowik
Aneta Spirydowicz

Lekcja performansu to sytuacja rozwijająca się w czasie wystawy Mai Bekan 23 zgromadzenia. Jej kanwą jest stworzona przez Bekan instalacja  studio artystów i działania interdyscyplinarnej grupy uczestników, nakierowane na stworzenie propozycji nowej pracy na Skwer Oleandrów w Warszawie.


  • ​Propozycja
  •  
    • Dana Chmielewska
      • Notatki z lekcji
      • Tusz na papierze
        • Zapiski na temat doświadczeń z Lekcji Performansu
          ​​(praca w przestrzeni wystawy)
      • Pożywka dla wyobraźni
      • Rezydencja ruchu na Skwerze Oleandrów 
        • ​Kilkudniowe działanie performatywne na Skwerze Oleandrów, które odbędzie się w dniach od 29 kwietnia do 3 maja w godzinach 10-18. Ta rezydencja artystyczna w przestrzeni miejskiej zorientowana jest na tworzenie nowej warstwy znaczeń. Rezydencja ma stworzyć warunki do rozwoju nowych mitologii i nowych wspólnych wspomnień. Każdy może dołączyć, zaproponować działanie, rozmowę bądź obiad. 
        •  
    • ​Ryosuke Imamura
      • Wypełniając pustą przestrzeń wokół pustego cokołu
      • Instalacja w przestrzeni wystawy 
        • ​Praca w przestrzeni wystawy rysunki oraz instalacja wiąże się bezpośrednio z propozycją artysty dla Skweru Oleandrów, czyli kwietnego ogrodu zakwitającego w różnym czasie w ciągu roku. Zgodnie z intencją artysty, sam cokół miałby pozostać pusty, ale owa pustka miałaby zostać zapełniona w inny sposób zapachem. Zmiany pór roku wiążą się ze zjawiskami pojawiania i znikania. Zapach jest tą właściwością, która niesie najbardziej osobiste wspomnienia. W przestrzeni wystawy zostaną zaprezentowane rysunki związane z tą propozycją przylepiane karteczki nasączone zapachami oraz rysunki.  
        •  
    •  Aleksandra Klimczak
      • #SonataZgromadzen
      • ​​Instalacja dźwiękowa w przestrzeni wystawy 
        • Praca dźwiękowa, skupiająca się na pytaniach dotyczących przestrzeni dźwięku w miejscach publicznych zgromadzeń. Jak daleko jest od dźwięku do muzyki? Jak daleko od słyszenia do słuchania?
      • Maszyna do śpiewania 
      • Praca oparta na interakcji pomiędzy publicznością a artystką.
        • Chcesz, abym zaśpiewała to, co chcesz? Napisz to. Zaśpiewam.
        • 03/05, 16:00
        • 02/05, 18:00
        •  
    •  Dominika (Mika) Olchowik
      • Element wspólny
      • Performans w przestrzeni wystawy (15 min) 
        • Performans, polegający na czytaniu pierwszego rozdziału z paradoksalnego tekstu  Element wspólny (jej autorstwa). Tekst nawiązuje do pracy nad funkcjonowaniem rzeźby Alfonsa Karnego Akt chłopca (Kazik) w przestrzeni publicznej oraz w przestrzeni wystawy. Na performans złożą się prezentacje szkiców, rysunki, notatki i ilustracje.
  •  
    •  Gabriella Novak
      • Projekt publiczny
      • Dokumentacja (fotografie, działania, wywiady) 
        • Przestrzeń sama w sobie rozważana jako fizyczna czy mentalna staje się w tej pracy przedmiotem. Poprzez działania na Skwerze Oleandrów, zwracam uwagę na dynamikę miejsca, różnorodność jego reprezentacji czy struktur społecznych. Podczas planowanej akcji chcę ożywić rzeźbę. Chcę pozwolić  jej performować przestrzeń wspólną. Czym jest tymczasowa rzeźba czasowa? Co jest przestrzenią prywatną, a co publiczną?
  •  
    •  Aneta Spirydowicz
      • Warsztat zmysłów i rzeźb
      • Warsztat dramy 
        • Warsztat Zmysłów i Rzeźb oparty na ćwiczeniach dramy, podzielony będzie na następujące sekwencje: cielesną, dynamizującą zmysły, łączącą pamięć, emocje i wyobraźnię oraz rzeźbiarską.
  • Prezentacja prac na wystawie
    • 27/0403/05
  •  
  • Przedstawienie Propozycji Stowarzyszeniu Oleandrów i publiczności
    • 28/04 (piątek), 16:00
27/0403/05/2017
Lekcja performansu  Propozycja