Lekcja performansu
Propozycja
Dana Chmielewska
Ryosuke Imamura
Aleksandra Klimczak
Gabriella Novak
Dominika Olchowik
Aneta Spirydowicz
Tancerka, performerka, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku, tańca (Dance And Body Studies) na Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych w Poznaniu oraz Kursu Choreografii Eksperymentalnej w Centrum w Ruchu w Warszawie. Działa na pograniczu tańca i sztuk wizualnych.
Urodzony w Kioto w Japonii (1982). Obecnie przebywa w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski (2016-2017) dzięki wsparciu Pola Art Foundation Fellowship. Jest absolwentem Kyoto City University of Arts (KCUA) w Japonii (2007). Pokazywał swoje prace na wielu wystawach, m.in. na: Yokohama Triennale (Yokohama Museum of Art, 2011), Art Scope 2012-2014 (Hara Museum of Contemporary Art, 2014), Open Theater 2016 (Kanagawa Arts Theater, 2016). Uczestniczył też w rezydencjach w Berlinie (2013) oraz w Camden Art Centre (London, 2015).
Nietypowy sopran, absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego UMFC w Warszawie. Debiutowała w roli Female Chorus w warszawskiej prapremierze Gwałtu na Lukrecji B. Brittena. Nieustannie poszukuje niestandardowej drogi egzystencji śpiewaczki operowej poprzez eksperymenty z głosem i elektroniką, improwizacją, poszerzonymi technikami wokalnymi, audio-artem oraz fieldrecordingiem.
Urodzona w Polsce (1982); mieszka i pracuje w Sztokholmie. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Umeå w Szwecji (2016). Obszarem jej działań są akcje w przestrzeni publicznej, rzeźba interaktywna oraz performans. Projekty Gabrielli inspirowane są takimi tematami jak przemoc, pamięć zbiorowa, tożsamość czy kontekst społeczny. Brała udział w wielu wystawach i projektach artystycznych, m.in. Rum för Performance, Trawelers z Essi Kausalainen w Bildmuseum, Umeå (2016); Throwing Out a Baby’ BFA Show, Umeå (2016); This Sound that I cann’t ignore, Academy of Art and Design, Bergen, Norwegia (2016); Performance Personal na Music and Arts Festival w Sztokholmie, Szwecja (2015).
Studentka muzykologii UW, instrumentalistka, poetka. Eksploruje różne formy sztuki, prowadząc dialog z otaczającą ją rzeczywistością (artismatic – reprodukcje street art na płótnie, 2016-2017; projekty: What would Beuys say?, 2017; Salvation, 2017). Inspiruje ją czas i zmieniająca się z jego biegiem koncepcja dzieła sztuki. Od 14 marca 2016 roku kolekcjonuje wspomnienia i uczucia, które chce urzeczywistnić w autorskim, eklektycznym projekcie BORDER_. Obecnie przygotowuje pracę licencjacką zatytułowaną Perkusjonalia we Fluxusie. „For a drummer” George’a Brechta z perspektywy wykonawcy, opartą na empirycznym doświadczeniu i autorskim reperformansie (2017, Eufemia, Warszawa).
Studentka Instytutu Edukacji Artystycznej na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Przez trzy lata pracowała jako wolontariuszka w Zakładzie dla Niewidomych w Laskach. Absolwentka Studium Teatralnego (2013), skoncentrowanego m.in. na technikach Stanisławskiego i Meyerholda. W swojej praktyce artystycznej łączy sztuki wizualne i pracę z ruchem. Bierze udział w wielu projektach teatralnych; od niedawna prowadzi także warsztaty arteterapeutyczne.